Saturday, June 5, 2010

Jom Jalan-Jalan ke Pekan Pahang (Gambar)

Salam Semua,Entri kali ini,saya akan masukkan gambar perjalanan saya ke Pekan,Ada beberapa gambar sy akan terangkan serba sedikit tentang lokasi Tanah di Pekan.Maaf kalau gambar kurang Jelas,maklumlah,ambil sambil drive...bahaya?hehehhe..bwk slow2 je.Ok,anda tengok2 lah ye gambar ni.Sila Klik tumblenail untuk paparan lebih besar.TQ


Photobucket Jalan ke Pekan sudah 2 link,tapi masih belum siap sepenuhnya.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket Jalan pun selesa.
Photobucket
Photobucket Hampir memasuki Kg Ubai Pekan,pembinaan jalan sedang dilakukan.
Photobucket Jalan sehala.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket Saya sudah memasuki simpang Tanah Putih Pekan.
Photobucket Menuju ke tapak tanah di hujung jalan Tanah Putih Pekan.
Photobucket
Photobucket Semakin hampir ke lokasi.
Photobucket Di depan tu sahaja.
Photobucket Lokasi tanah di Tanah Putih Pekan.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket Masjid baru tanah Putih Pekan,dalam pembinaan.
Photobucket Jarak antara tanah untuk di jual dengan masjid baru,beberapa meter sahaja.
Photobucket
Photobucket Masjid lama Kg Tanah Putih Pekan
Photobucket
Photobucket Ni simpang saya masuk tadi,simpang ni juga kalau nak pergi ke Kuala Pahang.
Photobucket Saya teruskan perjalanan ke Lokasi Tanah di kampus UMP Pekan
Photobucket
Photobucket Papan tanda ke UMP Pekan.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket Tapak projek kampus UMP Pekan.
Photobucket
Photobucket Projek sekolah
Photobucket Projek Sekolah dan UMP Pekan ni bersebelahan.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket Pantai Lagenda Pekan.
Photobucket
Photobucket Saya teruskan perjalanan ke KG Tegak untuk tengok tanah.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket Pagar UMP
Photobucket Papan tanda ke Kg Tegak
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket Sekarang saya sudah memasuki jalan Kg Tegak
Photobucket
Photobucket
Photobucket Melalui tepi pagar UMP
Photobucket
Photobucket
Photobucket Kelihatan bangunan di dlm Pagar UMP.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket Projek naik taraf jalan kg Tegak.
Photobucket Saya berada di lokasi tanah untuk dijual.
Photobucket Saya berada di simpang 3,sebelah kiri tanah untuk di jual.
Photobucket Sebelah kanan ada juga tanah untuk dijual.Kalau anda terus ke depan tu.itulah pagar UMP.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket Simpang 3,Kiri dan kanan,tanah untuk dijual.
Photobucket
Photobucket Ke Kanan ke UMP,tanah tidak berturap.
Photobucket Lagi Projek naik taraf jalan di kawasan ini.
Photobucket Saya bergerak keluar dari kg Tegak untuk ke Lokasi seterusnya.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket Dalam hati saya berkata,besar betul UMP Pekan ni,mcm x habis2 pagar dia.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket Saya berada di projek Menaiktaraf jalan ke UMP.
Photobucket Lokasi jalan ini.Laluan ke Bomba Pekan,simpang sebelum Stesen Petronas.
Photobucket Saya cuba gunakan jalan ini.
Photobucket
Photobucket
Photobucket Giat mara.
Photobucket Seronok juga,jalan besar,selesa.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket Penghujung jalan sudah.lebih kurang 3Km dari simpang masuk.
Photobucket Terus kehadapan nanti adalah UMP Pekan.
Photobucket Tanah2 di hadapan akan terlibat sama.
Photobucket
Photobucket
Photobucket Ini adalah kilang Air batu di Peramu,untuk dijual.RM1.1 Juta.(boleh runding)
Photobucket Keluasan Tanah seekar.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket Jalan masuk.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket Betul2 belakang Stesen minyak Shell
Photobucket
Photobucket Kiri Pasaraya Ten Ten
Photobucket
Photobucket
Photobucket Kanan Pasar raya Eng Hong
Photobucket DRB-HICOM (Gambar di ambil dari Stesen minyak Shell)

Terima Kasih pada yang sudi meluangkan masa melihat gambar2 ini.Sebarang pertanyaan boleh terus hubungi saya.Lain masa saya akan upload pula lokasi seterusnya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails