Saturday, December 4, 2010

Rumah & tanah untuk di jual (Batu 5 Kuantan) Update

Salam,hari ini saya berjumpa dengan Tuan Rumah yang nak jual tanah dan rumah beliau di Batu 5 Kuantan.Saya mendapatkan serba sedikit maklumat tanah dan rumah tersebut.
Maklumat yang saya perolehi adalah sperti berikut.

Tanah (seperti dalam geran)

Negeri :Pahang
Mukim : Kuala Kuantan
No Lot : Lot 31589
Luas Lot : 1545 sq/m (16630.242 ft²/0.382 acre/0.155hec)
Kategori : Pembangunan
Status : Pajakan negeri (99 tahun),Rezab Melayu (kawasan PAYA BESAR)

Bagaimana nak ke sini?

Jalan Kuantan Gambang,Batu 5.Sebelum Masjid Al-Hidayah Permatang Badak.
Daripada jalan besar ke lokasi cuma 200m sahaja.Google Maps di bawah untuk panduan ke lokasi rumah tersebut.


Gambar tapak rumah dan tanah.

Ni jalan depan rumah,akan dibina jalan berturap,hutan di depan ini akan diterangkan.Difahamkan di kawasan ini juga akan dibangunkan tanah untuk pembinaan taman perumahan.Terus ke depan hutan ni ada Taman perumahan,jadi jalan yang sedang dibina ini adalah penghubung ke taman tersebut.


Projek membina bengkel kereta.

Tapak/lokasi rumah dan tanah untuk dijual

Jalan masuk ke lokasi,jalan ini akan berturap.

Salah satu tanda nak masuk ke lokasi,dari jalan besar dah nampak,masuk ikut simpang ni.


Pandangan daripada jalan





Kayu pancang jalan

Kayu pancang sempadan antara tanah pemilik dan pancang jalan.



Kalau kita lihat di ruangan belakang rumah ni ada binaan batu,sebenarnya pemilik sudah melakukan penyambungan rumah ini.Bahan kayu yang digunakan adalah dari jenis kayu Chengal.
Keadaan rumah masih dlm keadaan baik.Cuma perlu melakukan beberapa penambahbaikan sahaja lagi.

Kenapa tanah dan rumah ini hendak dijual?

Memandangkan pemilik semuanya sudah mempunyai keluarga masing dan juga sudah mempunyai rumah,jadi mereka bersepakat untuk menjual rumah dan tanah ini.Rumah ini juga bukan ditinggalkan sepenuhnya,kadangkala pemilik ada juga datang untuk membersihkan keadaan sekeliling dan juga memastikan ia dlm keadaan baik.

Hampir 2 jam saya habiskan masa berbual dengan pemilik dan meninjau keadaan sekeliling,apa yang saya perhatikan ,pembangunan di sekeliling lokasi tanah ini agak pesat.Sila rujuk gambar yang disertakan.

Antaranya :-
1) Pembinaan jalan berturap
2) Projek Perumahan,kawasan di sebelah lokasi saya difahamkan seluas 4 ekar.
3) Kawasan berhampiran lokasi juga akan di bina Stesen Minyak Shell.

Sebarang pertanyaan anda semua boleh terus hubungi saya.Salinan dokumen,seperti geran,ada pada saya.Terima Kasih.

HARGA : RM 400K

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails